Målet med din hemsida är med största sannolikhet att konvertera dess besökare till kunder. Det är varje företags önskan att nå ut till nya kunder och fortsätta expandera. Men vad krävs egentligen för en lyckad konvertering?
Det absolut viktigaste är att de användarna som besöker ditt företags hemsida känner att det är rätt för dem. Idealt ska besöket på hemsidan ske då användarna är som mest köpbenägna och på jakt efter den sortens produkter och tjänster som ditt företag tillhandahåller. Att nå kunder vid det mest optimala tillfället är svårigheten de allra flesta tampas med eftersom det inkluderar optimering av samtliga delar av hemsidan. Det innefattar bland annat sökmotoroptimering, innehåll, reponsiv design och kontakt möjligheter.
Högre konverteringsgrad med en mobilanpassad hemsida
En hemsida med hög konverteringsgrad är självklart alltid mobilanpassad/responsiv. Det eftersom hemsidor idag besöks lika ofta av användare på mobila som på stationära enheter. En hemsida som inte är responsiv riskerar att förlora användarnas intresse, medan en väl mobilanpassad hemsida lockar kunderna att stanna kvar. Målsättningen bör vara en hemsida som är lätt för användarna att navigera och använda eftersom en nöjd besökare är ett steg närmare konverteringen till en nöjd kund. En funktionell och användarvänlig design sätter användarna i centrum och designas utifrån deras önskemål och behov. Användarna ska känna sig hemma på sidan och på ett snabbt sätt få tillgång till önskvärda funktioner och produkter.
Hos oss på Adsearch är målet att skapa en sökmotoroptimerad hemsida åt dig som fungerar problemfritt i samtliga enheter och har höga konverteringsmöjligheter.