031-3619100

info@adsearch.nu

Top

Vad har vi lärt oss om SEO under 2017?

Adsearch Scandinavia Göteborg / sökmotoroptimering  / Vad har vi lärt oss om SEO under 2017?

Vad har vi lärt oss om SEO under 2017?

2017 går mot sitt slut och vad passar då bättre än en sammanfattning av de nya förändringar som inträffat rörande sökmotoroptimering under årets lopp.

Det har bland annat visat sig att det är pålitligare att analysera kunders offline-beteenden snarare än deras online-beteenden för att förutsäga deras online-aktiviteter. Verkliga val och handlingar ger en mer komplett och korrekt bild av kunderna, något som i sin tur skapar en mer exakt förutsägelse av deras online-beteenden på sikt. Vikten av kunddata har ökat avsevärt och den nya tillgången till kundinformationen har inneburit nya strategier där man fokuserat på kvalitet snarare än kvantitet.

Facebooks lokala sökfunktion har förbättrats avsevärt såväl som deras förmåga att läsa av sina användare. Det gör att de idag har mer insikt kring sina användares preferenser, övertygelser och personliga beteende än konkurrenten Google. När det kommer till bildsökning ligger emellertid Google fortfarande ohotade i toppen. Bildsök på Google används mer än 10 gånger så ofta som sökningar via Bing och Yahoo samt över 40 gånger mer än bildsök via Facebook.

Förändringarna inom SEO under 2017 har varit stora och utvecklingen spås fortsätta växa i samma takt under kommande år. Det är därför viktigare än någonsin att hålla sig uppdaterade inom området.

No Comments

Post a Comment

fyra + 10 =