031-3619100

info@adsearch.nu

Top

Twitter

Statistik visar att svenskar i åldrarna 26-35 spenderar närmare 10 timmar i veckan vid sociala medier – det är mer än en arbetsdag! Därför är det idag viktigare än någonsin för företag att vara synliga och uppdaterade inom sociala medier. Twitter är ett effektivt sätt för att snabbt nå ut till dina kunder och snabbt kunna komma i kontakt med kunder som säger något om ditt företags produkter eller tjänster. De har dessutom över 328 miljoner aktiva användare per månad, användare som kan nås av ditt företags budskap och tjänster.

Nycklarna till ett framgångsrikt Twitterkonto

Vi på Adsearch hjälper dig med alltifrån att starta ditt företags Twitterkonto till att ge dig nycklarna för att lyckas med det. Du får verktygen för att på ett framgångsrikt sätt knyta nya kundkontakter, bjuda kunderna på relevant innehåll samt för att bygga en stark företagsprofil som stärker varumärket och överglänser dina konkurrenter.

Gemensamt för samtliga sociala medier är dess effektivitet i att stärka ditt företags varumärke och nå nya kunder. Genom att koppla samman dina olika konton förenklar du spridningen kring kommentarer av dina produkter och tjänster samt lockar allt fler användare att besöka din företagshemsida.

Så lyckas du med Twitter:

  1. Uppdatera ofta
    På Twitter pågår det ständigt samtal och kontinuerliga uppdateringar är nödvändiga för att göra din röst hörd och ditt företag synligt.
  2. Var relevant
    Precis som i alla sociala medier bör du vara noga med att prata om relevanta saker och samtidigt hålla en lättsam och humoristisk men ändå professionell ton.
  3. Skapa relationer
    Twitter bör med fördel användas för att skapa ett samtal mellan dig som företagsägare och dina kunder. Var därför noga med att alltid svara snabbt på både frågor och kommenterar, både de positiva och negativa.

Tidskrävande men effektivt

Att ha ett företagskonto på Twitter kan många gånger vara tidskrävande men är till 100 % värt det. Det ger dig chanserna att vårda dina nuvarande kunder, möta nya besökare samt ökar avsevärt chanserna för att ditt företag ska växa och få högre konverteringsgrad för såväl din hemsida som för din fysiska butik.