031-3619100

info@adsearch.nu

Top

Konvertering

Målet med din hemsida är med största sannolikhet att konvertera dess besökare till kunder. Det är varje företags önskan att nå ut till nya kunder och fortsätta expandera. Men vad krävs egentligen för en lyckad konvertering?

Det absolut viktigaste är att de användarna som besöker ditt företags hemsida känner att det är rätt för dem. Idealt ska besöket på hemsidan ske då användarna är som mest köpbenägna och på jakt efter den sortens produkter och tjänster som ditt företag tillhandahåller. Att nå kunder vid det mest optimala tillfället är svårigheten de allra flesta tampas med eftersom det inkluderar optimering av samtliga delar av hemsidan. Det innefattar bland annat sökmotoroptimering, innehåll, reponsiv design och kontakt möjligheter.

Högre konverteringsgrad med en mobilanpassad hemsida

En hemsida med hög konverteringsgrad är självklart alltid mobilanpassad/responsiv. Det eftersom hemsidor idag besöks lika ofta av användare på mobila som på stationära enheter. En hemsida som inte är responsiv riskerar att förlora användarnas intresse, medan en väl mobilanpassad hemsida lockar kunderna att stanna kvar. Målsättningen bör vara en hemsida som är lätt för användarna att navigera och använda eftersom en nöjd besökare är ett steg närmare konverteringen till en nöjd kund. En funktionell och användarvänlig design sätter användarna i centrum och designas utifrån deras önskemål och behov. Användarna ska känna sig hemma på sidan och på ett snabbt sätt få tillgång till önskvärda funktioner och produkter.

Hos oss på Adsearch är målet att skapa en sökmotoroptimerad hemsida åt dig som fungerar problemfritt i samtliga enheter och har höga konverteringsmöjligheter.

Några saker att tänka på

Nedan hittar du några småsaker att tänka på för att ha möjlighet till en bra konvertering

 

Sökmotoroptimering

Design och innehåll

Kontaktmöjligheter

Nöjda kunder

Faktorer som ökar konverteringen

  1. Sökmotoroptimering

Att sökmotoroptimera hemsidan är en självklarhet för att nå användare när de är som mest köpbenägna för att öka chanserna för att konvertera dem till kunder.

  1. Design och innehåll

En hemsida som utstrålar professionalism och som är lätt att använda ökar chanserna för att behålla besökarna på hemsidan. Inte bara design och layout utan även bild och text har stor vikt för att uppnå en positiv och konverteringsstark hemsida.

  1. Kontaktmöjligheter

Lättillgängliga företagsuppgifter redan på startsidan ökar användarnas förtroende för ditt företag. Det gör det även lättare för kunderna att komma i kontakt med dig genom telefon eller mail vid väckt intresse eller frågor kring era produkter och tjänster.

  1. Nöjda kunder

Har du nöjda kunder gör du rätt i att delge deras åsikter på hemsidan. Goda referenser ökar chanserna för konvertering hos hemsidans besökare samt inger dem med en känsla av förtroende.