031-3619100

info@adsearch.nu

Top

Google Remarketing

Adsearch Scandinavia Göteborg / Google Remarketing

Remarketing är ett effektivt sätt att nå användare som redan besökt ditt företags hemsida och visat intresse för dina produkter och tjänster. Google Remarketing kommer ihåg de produkter användarna visat intresse för och visar sedan upp dem igen genom annonser på andra hemsidor. Det är ett sätt att återkoppla till kunder som besökt din hemsida utan att genomföra något köp med relevanta reklamannonser. Remarketing, eller om-marknadsföring som det även kallas, riktar sig helt enkelt till användare som redan är medvetna om och har visat intresse för ditt företag, vilket ökar konvertingschanserna.

Fördelar med Google Remarketing

Google Remarketing har mängder med fördelar vilket har lett till ökad popularitet bland företag att integrera det på sin hemsida. Genom att använda individanpassade reklambudskap ökar chanserna för att nå kunder med produkter och tjänster när de är som mest köpbenägna med just de produkter de visat störst intresse för. Det eftersom chanserna till konvertering hos användare är störst bland de som redan visat intresse och en medvetenhet kring ert företag. Remarketing hjälper dig få ut det mesta av ditt reklambudskap för att nå relevanta kunder med aktuella och individanpassade banners.

Vinstgivande strategier

Du väljer själva en passande Remarketing-strategi för att nå ditt företags mest vinstgivande målgrupp. Strategin bör inkludera samtlig information kring målgrupp, användare och kunder för att delge relevanta reklambudskap både vad gäller demografisk och geografisk inriktning. Allt sker genom utplacering av cookies i de enheter som besökarna använder då de besöker din hemsida.

Profilerade reklambudskap

Vår målsättning på Adsearch är att hjälpa ert företag expandera och nå nya kunder med profilerade reklambudskap. Vi producerar effektfulla banners som inte bara fångar användarnas blickar utan som även behåller deras intresse. Du väljer själv hur ni vill att ert företag ska synas, om det ska ske med hjälp av bild-, text- eller videoannonser. Det är även möjligt att kombinera Google Marketing med Google Analytics eller Google Adwords för att ytterligare förstärka reklambudskapet genom e-post, applikationer och sökannonser.